Latest News

Bugatti Black Bess dilancarkan


Bugatti melancarkan Black Bess, sebagai generasi kelima “Legend Edition Veyron”

Satu lagi edisi khas dari Bugatti, kini datangnya daripada Veyron . Apa yang menariknya ialah, bahawa mereka menjual kesemua edisi khas ini dengan sangat pantas. Malah, setiap satu daripada empat edisi “Legend” sehingga ke hari ini, yang semuanya terhad kepada tiga untuk setiap buah sahaja untuk satu edisi (berjumlah dua belas kereta) telah dijual pada harga sekitar $ 3 juta (USD). Ini  membantu Bugatti menjual beberapa dozen terakhir roadster Veyron yang dibina sebelum model itu bersara sepenuhnya. Edisi kali ini (seperti gambar di atas), pasti terjual dengan pantas, walaupun harganya tidak masuk akal.


Ia dipanggil Black Bess , dan tidak seperti edisi sebelumnya yang memberi penghormatan kepada orang-orang tertentu dalam sejarah Bugatti , sebaliknya edisi kali ini memberi penghormatan kepada sebuah kereta yang penting (bagi mereka). Mengikut Bugatti, ia bukanlah kereta sebarangan, tetapi ” supercar pertama yang diluluskan di atas jalan “, iaitu Bugatti Type 18. Bugatti Type 18 merupakan kereta zaman pra- perang dengan enjin inline-four yang menghasilkan hanya 100 kuasa kuda yang memberikan kelajuan 100 batu sejam, iaitu satu kelajuan hebat pada masa itu. Kereta ikon ini dinamakan selepas seekor kuda lumba Inggeris yang terkenal , Bugatti hanya menghasilkan tujuh Type 18.

Untuk memberi penghormatan kepada kenderaan yang memainkan peranan penting dalam sejarah mereka, Bugatti memperkemaskan Vitesse, lengkap dengan bumbung terbuka dan 1,184 kuasa kuda  enjin quad turbo W16 yang didatangkan dalam warna hitam dengan aksen emas 24 karat. Interiornya dilengkapi dengan kerusi rehat kulit bewarna kuning cair dan coklat dengan stereng kulit dan trim merah. Panel pintu menampilkan imej Type 18 asal dan pesawat Roland Garros, yang dihasilkan menggunakan dakwat khas untuk fabrik seperti kulit.



Seperti versi sebelumnya , Bugatti hanya akan membuat tiga seperti ini, setiap  satunya bakal dijual pada harga $ 3 juta. Yang pertama daripada tiga ini sedang ditayangkan di Beijing Motor Show!





No comments:

Post a Comment

Pensel Rajin Designed by Templateism.com Copyright © 2014

Theme images by Bim. Powered by Blogger.