Latest News

GAMBAR RESIT RESTORAN INSAF CEKIK DARAH PELANGGAN TERSEBAR



Sekeping gambar resit yang dikeluarkan oleh Restoran Insaf tersebar di media sosial berikutan dengan caj harga makanannya yang tidak masuk akal.

Menurut pemilik resit berkenaan, dia telah dikenakan caj sebanyak RM10.00 untuk sekeping murtabak kecil dan RM10.00 untuk sepotong ayam goreng.


Kalau beginilah harganya, sememangnya sesiapa yang memasuki restoran tersebut memang akan insaf buat selama-lamanya.

Apa yang menarik di sini, susulan dari pendedahan resit berkenaan, ramai yang tampil mendedahkan ketidakrelevanan restoran berkenaan dalam soal mengenakan harga makanan yang dianggap tidak munasabah.

Menurut mereka, Restoran Insaf ini sememangnya mengenakan harga yang mahal kepada pengunjungnya. Dan rata-rata orang Kuala Lumpur tahu akan sikap restoran tersebut yang suka mencekik darah pelanggannya.

Dedah mereka lagi, jika pelanggan mengambil seekor udang bersaiz sebesar ibu jari, harga yang akan dikenakan ialah RM12. Tetapi itu harga 5 tahun yang lepas. 

Dari pemerhatian di media sosial, ini bukanlah pertama kali pengunjung menyuarakan ketidakpuasan hati terhadap Restoran Insaf. Lihat gambar di bawah yang bakal menginsafkan anda:




Justeru, ramai yang memohon pihak KPDNKK tampil mengambil tindakan terhadap restoran berkenaan, bukannya hanya berani mengambil tindakan terhadap pengusaha kedai makanan bumiputera.

No comments:

Post a Comment

Pensel Rajin Designed by Templateism.com Copyright © 2014

Theme images by Bim. Powered by Blogger.